Min kamerautrustning!

Jag gjorde nyss en ny kategori, Jennies hörna. Hade lite dålig fantasi, menmen, under den här kategorin kommer jag i alla fall ladda upp lite med ''personliga'' inlägg eller vad man ska säga. (:

Min kamera utrustning består först och främst av två kamera hus:

Nikon D100, dock ligger den mest hemma i kameraskåpet nu förtiden .. Vi var väldigt osams och därför köpte jag en ny kamera, lärde mig grunderna och nu är jag mer sams med gammelmannen. Men eftersom displayen är superliten och alla menyer är på engelska gillar jag mitt nya kamerahus bättre. Men ibland får även gammelmannen följa med på en fotorunda. (:


Nikon D90, mitt nya kamerahus. Köpte det i slutet av november 2009 och jag kan bara säga att det gått framåt! När jag köpte fotade jag bara automatiskt, mest sportläget och även ''utanblixt'' (xD). Med tiden började jag fota halvmanuellt, fotade på P och ställde in ISO, vitbalans mm själv. Nu ställer jag in allt manuellt, det ger bäst bildresultat.

Sedan går vi över till objektiven:


Först och främst tar vi kitobjektivet jag fick med D90, ett AF-S DX 18-200/3,5-5,6G IF ED VR II. Satt jämt på kameran förut, men det har blivit lite bortglömt sen när jag köpte ett nytt objektiv. Används när jag fotar saker på nära håll, bra att ha när man fotar prisutdelning tex eller när man står inne i ridhuset och fotar. Bilder som fotas inne i stallet är objektivet också bra till. UV-filter + motljusskydd sitter också på.


Teleobjektivet, Nikon AF-S VR 70-300/4,5-5,6G. Mitt ''nyinköpta'' objektiv, köpte det i maj 2010. Det är sitter oftast på kameran, mitt absoluta favoritobjektiv just nu! Dock blir det lite långt ibland eftersom brännvidden börjar på 70mm. Men superbra när man fotar i stora paddocken eller om man står på läktaren i ridhuset och fotar. Det används väldigt flitigt om man säger så. (; UV-skydd + motljusskydd sitter också på.


Objektivet som satt på D100 när jag fick det, Sigma 17-70 F2.8-4.5. Används inte så speciellt ofta, någon gång då ich då när jag vill fota lite macro bilder. De flesta bilderna som jag fotade Projekt 168h med sist är fotade med det här objektivet tex. UV-filter och motljusskydd sitter också på.

Objektiv jag vill ha är macro och ljusstarkt, vill kunna fota skarpa macrobilder och även få bättre ridhusbilder!

Sedan har jag även extrabatterin, minneskort (16GB), stativ och diverse annat. Har två kameraväskor, en liten från LowePro och en större Nikon Golla. Photoshop kanske också kan räknas till kamerautrustning, där använder jag mig av Adobe Photoshop CS4 och Adobe Photoshop Elements 7.0.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Lämna gärna en kommentar! (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
RSS 2.0